Kem Tahfiz Richkids Smartkids :)

20th-26th November 2011 :)

first day sampai kat kem herba ulu langat, Allah aje yang tau cne perasaan aku. seram doh bila tengok dorang pakai serban bagai. kita ni takde kuat mana agama kita kaan? mesti lah rasa terhina. abah and ain hantar ana ngan aku pegi sana. pastu kiteorang duduk jap dengar taklimat dulu. pastu dorang nak test kita yang kita ni pandai mengaji atau tak. aku mengguna kan kepandaian aku dalam ilmu agama ni terus lepas test tu hahaha. ana pun lepas. pastu abah pun nak balik dahh. first day totally suck!

aku pulak kena jadi penghuluwati, kena jaga 33 orang wanita2 budiman :p semua cantik2, siapa nak roger2 aku kay? haha. pastu stay sana kena ikut sunnah nabi tau, makan kena pakai tangan, duduk bersimpuh, paling best part makan dalam talam yang besar tu kongsi dengan lima orang. best gilaa, gang aku, ana, amirah, nurin, najwa, izzati :) sumpah tak boleh nak lupakan.

pastu pulak kalau time subuh selalu sangat perempuan lewat, haha kelakar dohh. dahlah aku tak bawak jam -.- ustazah pun bangun lewat. asyik kena perli ngan ustaz je haha. pastu kiteorang kena lah basuh talam budak lelaki semua, haihh sebab bangun lambat. setiap masa kiteorang pegang al-quran. terasa macam kat syurga dah, seriously. sembahyang semua tak tinggal. baik kan? :') hihi xp

start hari kedua aku dah start kenal ngan amirah azzyati, awek kita tuu :* dia baik, serious. comel pulak tu. macam dah kenal lama dah kiteorang ni haha. sumpah rindu dia doh :') memang rapat kiteorang. aku kan penghuluwati, budak2 kecik yang sekolah rendahh kena marah dengan aku haha menangis2 dorang. degil sangat, itu makan dia :p tapi aku buat dorang macam adik2 aku sendiri. yahh ade sorang abang ni nama dia amirul. haha dia macam tak puas hati pulak dengan aku kan? ahahaha sengal dia tu.

petang2 mandi sungai ramai2, lemas ramai2 haha. tapi jangan salah faham ehh? laki ngan perempuan diasing kan tau! haha. dah lama sikit dok situ, semua dah rapat dengan aku dah, ustaz ustazah semua baik gila. paling aku suka ustaz doraemon :D (ustaz yusuf) gila kelakar doh, kalau korang jumpa dia and kenal dia confirm korang akan rindu cara dia cakap cara dia gelak. serious. aku tak tipu.

ohh yaaa, aku suruh budak perempuan panggil aku mama. hahaha, setiap malam aku masuk bilik dorang aku cakp, 'mama sayang anak mama semua' :p nanti dorang reply lah macam2 haha. rindu nak gelak ngan korang lah! -.-

banyak sangat benda aku nak cite tapi korang takkan dapat rasa cne aku rasa masa aku kat sana. so, korang kena lah try ikut program ni. sampai harini aku still rindu suasana tuu, gelak sama2, tidur sama2, mandi sungai, makan sama2, kena beratur, kena marah, kena kacau ngan abang mirul, bergaduh pasal nak basuh talam. haihh macam2 lah. kadang2 aku rasa menyesal kenal diorang sebab aku tau, one day mesti ada perpisahan. aku paling tak suka perpisahan.

last day kat sana, dah rasa macam taknak balik dah. sebab aku tau kat rumah tak best nak buat aktiviti yang sama macam kat sana and aku tau aku akan rindu kat kawan2 aku semua. dengar lagu teman sejati, confirm nangis kan? :')


Amirah Azyyati awek aku okay! haha, dia baru form 2 tapi perangai dia macam orang besar haha, aku je haa childish lagi macam hapeh tah --' seriously miaa, i miss you so much :*


sorry peeps,
i've been too busy nowadays,
tu yang lambat update tuu :)
"Every time I trust somebody they show me why I shouldn't trust anybody."

KL Cosa Nostra.

.freak. oldies. peace.