Assalammualaikum :)


Hi, Hello readers :)

just telling that i'll be away for a weeks, months, i guess. been busy lately. banyak sangat problems. tak larat nak handle. satu selesai dua muncul, tiga siap empat sampai. haih. susah kan? hidup tak pernah takde masalah, lagipun masalah ajar kita erti kehidupan. takde akal lah kalau korang hidup tanpa masalah kan? even bayi pun ada masalah, masalah tak boleh bagitau mak dia apa yang dia nak, yang dia boleh hanya menangis je. kalau kita dapat rasa lagi sekali macam mana jadi bayi, mesti susah kan? 

kadang-kadang, hidup kita perlu jadi hipokrit, ego, bakhil, penting diri sebab semua benda ada kebaikan disebalik keburukan.. tapi bila kita terlalu penting kan kawan daripada family, kita boleh tersalah langkah, lupa diri, takbur, gila kuasa. ada masa kita perlu penting kan kawan, penting kan family, penting kan diri. bukan sepenuh masa kita perlu pentingkan semua ni. hidup ni hanya sementara. jangan lupa diri, makan diri sendiri nanti. ingat Pencipta kita, tanya diri sendiri, kenapa kita dicipta? kenapa kita selalu diuji? kenapa? jawapan semua tu ada dalam diri sendiri, cuma kita je yang buat tak endah. kan? ajal maut dia tangan Tuhan, yang kita kena buat sekarang ni, banyak2 lah muhasabah diri. insyaAllah, kita akan ditempatkan dengan orang2 yang beriman satu hari nanti, amin. hidup terlalu mengkhayal kan seseorang sampai lupa asal usul kita. jangan mudah melupakan-Nya sewaktu kita senang dan hanya kenal Dia sewaktu susah :) 

benda yang aku buat ni bukan sebab aku terlalu perfect untuk cerita benda2 ni semua. pengalaman mengajar aku untuk aku mengorak langkah membina sesuatu yang baru. memberi warna di setiap ruang kosong dalam kehidupan. cuma nak share apa yang patut. kalau benda ni buat korang terasa, maaf kali sejuta sebab aku tak berniat nak bagi korang terasa hati. tak salah kalau kita nak share ngan orang sebelum orang lain terlajak langkah. mencegah itu lebih baik dari merawat :D

Assalammualaikum xx


"Every time I trust somebody they show me why I shouldn't trust anybody."

KL Cosa Nostra.

.freak. oldies. peace.